Αρχική » 2024 » Μάρτιος

Αρχείο μηνός Μάρτιος 2024

25η Μαρτίου 1821

Εκδηλώσεις για την 25η Μαρτίου 2024

Στην ιστορία κάθε λαού υπάρχουν περίοδοι και γεγονότα, εθνικοί, κοινωνικοί και πολιτικοί αγώνες που αποκτούν μια ξεχωριστή σημασία, από τον ρόλο τους τόσο στην ιστορική πορεία κάθε έθνους, όσο και στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης. Έτσι και το σχολείο μας, αναγνωρίζοντας τη σημαντική ημέρα της 25ης Μαρτίου 1821, διοργάνωσε μια εκδήλωση που  αναδεικνύει την πολυσύνθετη και πλούσια ιστορία της χώρας μας και συμβάλλει στην κατανόηση των γεγονότων που διαμόρφωσαν τη σύγχρονη Ελλάδα.

Η εκδήλωση άρχισε με το κοντάκιο«Τη Υπερμάχω», την ασπίδα της πίστεως. Αυτός ο ύμνος επιβεβαιώνει τη σημασία της 25ης Μαρτίου, η οποία γιορτάζεται ως διπλή εορτή. Είναι η μέρα που οι Έλληνες επαναστάτησαν για την ανεξαρτησία της πατρίδας μας, αλλά επίσης είναι και ο εορτασμός του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, η οποία αποτελεί πηγή αγάπης και προστασίας για τον ελληνικό λαό. 

Στη συνέχεια ο μαθητής της Β’ τάξης, Καφαντάρης Χρήστος, απαγγέλλει το ποίημα «Στο Εικοσιένα» του Γ.Κ. Σταμπολή. Τα λόγια του ποιήματος περιγράφουν με ευαισθησία την ηρωική πάλη των Ελλήνων εναντίον των Οθωμανών στην επανάσταση του 1821, ενώ η απαγγελία του, αναβιώνει το πνεύμα της επανάστασης στις καρδιές όλων των παρευρισκομένων. Ακολούθως, το τραγούδι «Να ‘τανε το 21» ανεβάζει το πνεύμα και οδηγεί την κοινότητα του σχολείου μας σε ένα συναισθηματικό ξεσηκωμόενθύμησης και εκτίμησης για τους πρόγονους μας.

Η εκδήλωση συνεχίστηκε με θέμα τους κλέφτες, προπύργιο της αντίστασης, οι οποίοι αποτελούσαν τον πυρήνα της αντάρτικης δράσης κατά τη διάρκεια της επανάστασης. Σκληραγωγημένοι, εμπειροπόλεμοι, αντιμετώπιζαν τον εχθρό με ανδρεία και αποφασιστικότητα.. Η ζωή τους ήταν γεμάτη δυσκολίες και τυραννία, αλλά παρόλα αυτά συνέχιζαν να πολεμούν για την ελευθερία και την αξιοπρέπειά τους.Το τραγούδι«Κλεφτική Ζωή», που ερμήνευσε η χορωδία μας, αποτελεί έναν αποτελεσματικό τρόπο να αναβιώσουμε το πνεύμα των κλεφτών. Με τη μελωδία του αλλά και με τους στίχους που αναφέρονται στην αντίσταση και την επιθυμία για ελευθερία, το τραγούδι φέρνει μια αίσθηση αυθορμητισμού και αξιοπρέπειας στις καρδιές μας.

Σε αντίθεση με τα κηρύγματα υποταγής στον Τούρκο αφέντη, ο λαός δεν δέχτηκε παθητικά την υποδούλωση. Αντιστάθηκε. Η αντίσταση είχε ήρωες όπως ο Θανάσης Διάκος, που αναδείχθηκε από την οικογένεια των κλεφτών. Η αφήγηση του ποιήματος «των Κολοκοτρωναίων», που απαγγέλλει ο μαθητής της Β’ τάξης, Χαντσούλης Νέστορας, αναβιώνει την εποχή της επανάστασης και την ηρωική πάλη για την ελευθερία. Αυτή η αναδρομή στο παρελθόν διδάσκει και εμπνέει τις νέες γενιές!

Οι αγώνες του λαού, η επίδραση του διαφωτισμού και το παράδειγμα της θυσίας του Ρήγα κρατούσαν ζωντανή την ελπίδα για την απελευθέρωση και ενέπνεαν νέες προσπάθειες. Ακολούθησε η απαγγελία του ποιήματος«ο Θούριος»του Ρήγα από τον μαθητή της Β’ τάξης, Παπαγεωργίου Δημήτριο, που μας συγκίνησε βαθιά και στη συνέχεια το τραγούδι «ο Θούριος». Η αναφορά σε αυτά τα ιστορικά γεγονότα μας έφερε συγκίνηση και έκανε τις καρδιές μας να χτυπούν πιο δυνατά !

Οι Έλληνες απέδειξαν ότι κάθε εμπόδιο μπορεί να ξεπεραστεί με τη δύναμη ενός ενωμένου λαού που πορεύεται με ενθουσιασμό και πίστη προς το ίδιο όραμα. Μην μπορώντας να ανεχτούν άλλο τον εξευτελισμό της σκλαβιάς, έκαναν  τον αγώνα τους τραγούδι της ελευθερίας.Στη συνέχεια ακολούθησε«ο Όρκος των Φιλικών», που απαγγέλλει ο μαθητής της Β’ τάξης, Χαντζής Δημήτριος, και το τραγούδι «Τα Κλεφτόπουλα»από τη χορωδία. Αυτές οι στιγμές  μας έκαναν να νιώσουμε υπερηφάνεια και αποφασιστικότητα!!

Η εκδήλωση ξεδιπλώνεται με θέμα τις Σουλιώτισσες.Ο αγώνας ανεβαίνει σε νέα επίπεδα. Αγκαλιάζει κάθε γωνιά της Ελλάδας. Κάθε νίκη φέρνει μαζί της και ηρωικές θυσίες. Η απαγγελία του ποιήματος «Οι Σουλιώτισσες» από τη μαθήτρια της Β’ τάξης, Παπαγεωργίου Χρύσα, μαζί με τον «χορό του Ζαλόγγου» που προβλήθηκε, μας συγκίνησε και μας γέμισε πατριωτισμό.

Ο αντίχτυπος της επανάστασης ήταν μεγάλος ιδιαίτερα στους συγγραφείς, τους ποιητές και τους ζωγράφους της Ευρώπης, εκείνης της εποχής.Συγκλονιστικό είναι το ποίημα «το Ελληνόπουλο»που έγραψε ο Βίκτωρ Ουγκώ για τη σφαγή της Χίου. Απαγγέλλειο μαθητής της Α τάξης Κουτσιούμπας Θωμάς.

Στησυνέχεια  ακολούθησε το θεατρικό δρώμενο «Ματρόζος» του Γ. Στρατήγη. Πήραν μέρος οι μαθητές : Χατζής Δημήτριος (Ματρόζος), Κουτσιούμπας Θωμάς (Εγγονός), Γιαβρούτας Κωνσταντίνος (Κανάρης) Καφαντάρης Χρήστος(Υπασπιστής). Το θεατρικό μας έδωσε την ευκαιρία να αλλάξουμε ατμόσφαιρα από τα τραγούδια και τα ποιήματα κάνοντάς την πιο ρεαλιστική !!

Η γιορτή έκλεισε με δημοτικούς χορούςαπό μαθητές της Α και Β τάξης του Γυμνασίου και ολοκληρώθηκε με τον Εθνικό Ύμνο.

            Ευχαριστούμε θερμά τους καθηγητές μας που βοήθησαν στην προετοιμασία και στη διεξαγωγή της γιορτής ,την κ. Τζουνάκου Μαρία, τον κ. Ακρίβο Βασίλειο και τον κ. Αναστασόπουλο Ιωάννη. Πολλά συγχαρητήρια και στους μαθητές /τριες που πήραν μέρος και έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους για την πραγματοποίηση της γιορτής.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΣΜΟΚΟΒΟ

Διδακτική επίσκεψη. (Στο πλαίσιο των μαθημάτων : Γεωγραφίας, Εργαστηρίων δεξιοτήτων).

Ημ. Γυμνάσιο Κέδρου. Πέμπτη, 7 Μαρτίου 2024

———————————————————————————————————————

   Η σχολική εκδρομή του Γυμνασίου Κέδρου (8:00 – 13:00) στην τοποθεσία Σμόκοβο ήταν μια μοναδική εμπειρία γεμάτη εντυπώσεις και ανακαλύψεις. Ξεκινώντας από τα Ιαματικά Λουτρά, είχαμε την ευκαιρία να δούμε και να θαυμάσουμε ένα περιβάλλον απόλυτης φυσικής ομορφιάς και θεραπευτικών ιδιοτήτων.

   Στη συνέχεια, επισκεφτήκαμε το γραφικό χωριό Λουτροπηγή, έναν πραγματικό κρυμμένο θησαυρό που αναδεικνύει την παραδοσιακή αρχιτεκτονική και τον πολιτισμό της περιοχής. Μετά από αυτόν τον περιπετειώδες περίπατο, απολαύσαμε μια εξαιρετική γευστική εμπειρία σε ένα υπέροχο εστιατόριο στην καρδιά της περιοχής, με θέα τη λίμνη, τη Δροσοσταλιά, όπου μας πρόσφεραν τοπικά εδέσματα και παραδοσιακές γεύσεις που ικανοποίησαν κάθε ουρανίσκο.

   Τέλος, καταλήξαμε στη λίμνη Σμοκόβου, θαυμάζοντας το εντυπωσιακό φράγμα που δημιουργεί μια εικόνα γαλήνιας ομορφιάς και αρμονίας με τη φύση. Η εκδρομή αυτή ήταν μια μοναδική ευκαιρία να συνδεθούμε με τη φύση και την παράδοση της περιοχής, αλλά και να δημιουργήσουμε αξέχαστες αναμνήσεις μαζί.

   Θέλουμε θερμά να ευχαριστήσουμε τους εκπαιδευτικούς μας, την κ. Τζουνάκου Μαρία, τον κ. Ακρίβο Βασίλη, την κ. Καλούτσα Αγορίτσα τον κ. Αναστασόπουλο Γιάννη  και την κ. Τζιμούρτου Σταυρούλα για την οργάνωση αυτής της υπέροχης εκδρομής. Επίσης, εκφράζουμε τις ευχαριστίες μας στον δήμο Σοφάδων, που μας παρείχε όχι μόνο το λεωφορείο με τις μετακινήσεις αλλά και τις αναλυτικές πληροφορίες για κάθε περιοχή, που βοήθησαν στην εμπειρία μας!

ΠΙΣΙΝΑ ΣΤΑ ΛΟΥΤΡΑ ΣΜΟΚΟΒΟΥ

Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα
κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο
σχολείο» (school bullying) χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση, κατά
την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία
και επιθετική συμπεριφορά, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την
πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και
εκτός σχολείου.
Αυτή η ημέρα έχει ως στόχο να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές σχετικά με το
πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού και να προάγει την αλληλεγγύη και τον
σεβασμό στο περιβάλλον της εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες,
εκδηλώσεις και εκστρατείες που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια αυτής της
ημέρας στοχεύουν στο να ενισχύσουν την επίγνωση για τις επιπτώσεις του
εκφοβισμού στους μαθητές και να προωθήσουν ένα φιλικό και ασφαλές περιβάλλον
στα σχολεία. Έτσι λοιπόν, στα πλαίσια αυτής της ημέρας πραγματοποιήθηκε μια
σχετική παρουσίαση από τον κοινωνικό λειτουργό του σχολείου μας κ. Χατζή
Βασίλειο, στη συνέχεια προβλήθηκαν βίντεο με σκοπό την ευαισθητοποίηση των
μαθητών, ακολούθησαν σχετικές συζητήσεις και προβληματισμοί και στο τέλος
δημιουργήσαμε αφίσες-κολαζ, σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό εικαστικών κ.
Μουτουσίδη Αθανάσιο και την εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης κ. Τζιμούρτου
Σταυρούλα.
Η συνεργασία μεταξύ κοινοτήτων, σχολείων, γονέων και αρχών είναι ουσιώδης για
την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος. Η εκπαίδευση για την αντιμετώπιση του
εκφοβισμού, η προώθηση της συμπόρευσης και η δημιουργία ασφαλών και
υποστηρικτικών περιβαλλόντων είναι κρίσιμες πτυχές για την αντιμετώπιση αυτού
του προβλήματος.